Sista chansen: Luftkylda heavy-weight hojar från Indian

Sista chansen – Luftkyld Indian (heavy-weight) kommer på grund av de kommande EU-reglerna för avgasutsläpp försvinner alla nya luftkylda Indian heavy-weight-hojar från den europeiska marknaden efter modellår 2024. Det gäller den ikoniska heavy-weight-modellerna (Chieftain limited & Roadmaster Classic) med Thunderstroke 116-motorn – efterföljaren till den klassiska Thunderstroke 111.

Hojarna finns tillgängliga hos Sulas MC, en av Sveriges mest erfarna och auktoriserade återförsäljare av Indian. Vi var bland de första i Europa att representera märket – och vi hjälper dig hela vägen till rätt hoj, oavsett om du är en veteran eller nybörjare i Indian-familjen. När du köper din Indian hos oss blir du dessutom en del av gemenskapen i IMRG Swedish Chiefs – Sveriges officiella Indian Motorcycle Riders Group.


Vad gör dessa hojar så speciella?

Thunderstroke 116 – en luftkyld V-twin med 1 890 cc och 162 Nm vridmoment. Den ger dig det där karaktäristiska ljudet, känslan och kraften som bara en luftkyld motor kan leverera.
Modern teknik – trots retrostilen får du 4″ eller 7″ pekskärm med exempel som Ride Command, körlägen, Bluetooth, USB, farthållare, ABS och till vissa modeller nyckelfri tändning.


Just nu på Sulas MC:

Vi rensar lagren på Thunderstroke 116, luftkylda Indian av årsmodell 2024:

  • Chieftain limited – Black Metallic

  • Chieftain limited – Maroon Metallic

  • Chieftain limited – Spirit Blue Metallic

  • Chieftain limited (audio) – Spirit Blue Metallic

  • Roadmaster Classic – Black Metallic

  • Roadmaster Classic – Black Metallic/Titanium Metallic

  • Roadmaster Classic – Spirit Blue Metallic/Silver Quartz Metallic

– fråga oss vad som finns kvar!


Därför ska du slå till nu:

  • Luftkylda heavy-weight (Chieftain limited & Roadmaster Classic) modeller säljs inte längre i Europa efter 2024

  • Otroligt körkänsla – kraft, puls och personlighet

  • Välutrustade hojar till riktigt bra pris

  • Flera modeller redo för leverans, andra beställer vi

  • Tryggt köp från auktoriserad återförsäljare

  • Vi hjälper dig med finansiering, försäkring och eventuellt inbyte


Thunderstroke 116 – en motor med själ

Indian Motorcycles lanserade Thunderstroke-motorn år 2014 i samband med märkets moderna comeback. Först kom Thunderstroke 111, en luftkyld V-twin på 1 811 cc som snabbt vann respekt bland hojåkare världen över för sin massiva kraft och klassiska design.

Under åren har motorn utvecklats – både tekniskt och visuellt. Med Thunderstroke 116 (1 890 cc) tog Indian det ett steg längre: högre vridmoment (hela 162 Nm),förbättrad kylning, effektivare insprutning och optimerad balans för bättre körkänsla. Samtidigt har man behållit det ikoniska karaktärsljudet som bara en luftkyld V-twin kan ge.

Thunderstroke 116 sitter idag i några av Indian Motorcycles mest uppskattade modeller, som Chief Bobber, Chieftain, Roadmaster och Sport Chief. Det är alltså bara från tungviktarna som 116 motorn försvinner.

Ett stycke hojhistoria, tillgängligt för en sista gång.


📍 Finns hos oss, Sulas MC

Det här är slutspurten – luftkylda heavy-weight-hojar (Chieftain limited & Roadmaster Classic) från Indian Motorcycles årsmodell 2024 är snart ett minne blott. Ta chansen att äga ett stycke motorcykelhistoria innan portarna stängs för gott. Vi är auktoriserad återförsäljare för Indian Motorcycles, med över 40 års erfarenhet i branschen. Besök vår butik i Uppsala eller Strängnäs, eller se mer på Blocket. Ring oss idag för tillgänglighet och när de är slut, är de slut.

Vi ses hos oss på Sulas MC – där motorcyklar möter passion.

Allt för dig och din hoj!


Nyhetsbrev

Var först med att få uppdateringar om nya produkter, event och liknande.


Sulas MC
Du använder en gammal webbläsare

Gamla webbläsare har bara delvis stöd för ny teknik och ger inte webbplatsen en ärlig chans att leva upp till sin fulla potential. Du kan enkelt ladda ner en annan webbläsare som fungerar bättre. Här är ett axplock moderna webbläsare som fungerar bra!

Uppdatera min webbläsare

Jag vill fortsätta ändå

Tillbaka Upp